FAQ

Ett fulladdat larm har ca. 2 dygns batteritid.

Larmen har en lampa på framsidan bredvid texten pwr. Denna lampa indikerar hur mycket batteri vi har i vårt larm. Lampan blinkar var 20de sekund och ger ifrån sig 3 gröna ljus alternativt 3 röda ljus.

Grön – Grön – Grön = Fulladdat
Grön – Grön – Röd = Strax ovan halvfullt
Grön – Röd – Röd = Strax under halvfullt
Röd – Röd – Röd = Snart urladdat

Är olyckan framme och ni lyckas larma fel via ert larm, då finns de möjlighet för er att återkalla larmet genom att ringa de numer ni finner i instruktionsboken under kapital “larmcentral”.

För att larma på ert personlarm är det viktigt att ni trycker in den stora knappen på framsidan. För att larmet ska aktiveras räcker det inte med att man snabbt trycker på knappen, utan det krävs att användaren håller in knappen i minst 3-sekunder eller till man fått en kraftig vibration.

Smidigast är att ni loggar in på SecurCloud, för att sedan alla ned er kundspecifika instruktionsbok. Har ni inte tillgång till SecurCloud kan ni alltid ladda ned någon av följande instruktionsböcker.

Instruktionsbok Securdia / Lövestad (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / Westra (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / Stanley (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / SOS (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / Securitas (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / SecAss (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / Nokas (Download PDF)
Instruktionsbok Securdia / SBFF (Download PDF)

Behöver ni larm i er verksamhet? Du kan smidigt beställa ett nytt larm genom att fylla i Kontaktformuläret (Klicka här).

För oss är det viktigt att ni har larmsystem som fungerar. Det är bland annat därför vi erbjuder våra kunder handhavande utbildning och årliga repetitionsutbildningar.
Skulle ett larm dock gå sönder rekommenderar vi er att ni så snart som möjligt tar kontakt med vår support. Ni gör detta genom att följa denna länk.

Varje personlarm är utrustat med ett eget simkort, likt en vanligt mobiltelefon. Då man bär larmen på sig i den dagliga verksamheten kan det ibland inträffa en situation där man råkar stöta till larmet vilket gör att simkortet i larmet “hoppar ur”.

Vid detta tillfälle börjar larmet tjuta/pipa för att informera användaren att det för tillfället inte fungerar.

Skulle detta inträffa behöver du stänga av larmet, för att sedan ta ut och sätta tillbaka simkortet på nytt.

Vi är bemannad helgfria vardagar mellan 08:00 – 17:00. Vid behov av hjälp är du alltid välkommen att kontakta oss antingen per telefon eller mejl.
Skickar ni inte era frågor försöker vi alltid svara på mejlet inom 24-timmar.

Telefon: +46 08-520 276 42
Epost: Support@Securdia.se

Securdia är ett nationellt säkerhetsföretag som arbetar med företag, kommuner och landsting över hela Sverige. Vårt huvudsakliga fokus är att erbjuda ett fungerande och smidigt personlarm, som personal kan använda i sitt dagliga arbete.

Utöver våra personlarm erbjuder vi även utbildningspaket, olika digitala säkerhetslösningar och rådgivning inom arbetsmiljörelaterade ämnen.

Är du verksamhetschef, IT-Ansvarig eller har något form av ansvar för era larm? Via SecurCloud kan du enkelt administrera era larm och addera olika tilläggstjänster som kan förenkla ert arbete. Behöver du åtkomst till portalen får du gärna kontakta oss så hjälper vi dig (Klicka här).

Det går utmärkt att flytta larmen mellan olika verksamheter. Har ni tillgång till SecurCloud, kan ni smidigt göra detta via portal.
Om ni inte har tillgång till SecurCloud kan ni alltid kontakta vår support för att få hjälp med att flytta larmen till en ny verksamhet.

Det är viktigt att ni alltid registrerar flytten av larm till oss på Securdia eller via vår portal innan den utförs. Detta då larmcentralen måste ha aktuell information om vem och vart larmen finns lokaliserade.

Felanmälan?

Ange det problem du står inför. Vårt team kommer att behöva denna information för att snabbt lösa problemet. Att lägga till skärmdump hjälper till.

Beställ nytt larm

Det är något som är fel. Formuläret är ogiltigt.

Kan ni använda era larm internt?

Tyvärr är många larm ute i samhället inte programmerade utifrån verksamhetens behov. Allt för ofta har personal tillgång till larm som det inte vet hur det fungerar, där funktionaliteten är helt enkelt bristfällig.

Du får gärna höra av dig för ett förutsättningslöst möte, där vi gemensamt kan titta på era behov och de olika möjligheterna för att ni ska få en bättre arbetsmiljö.